Youtube není jen pro děti

Děti jsou nejsnadněji manipulovatelnou cílovou skupinou, což jste si sami jistě ověřili na reklamách zaměřených právě na tuto věkovou kategorii. Pohybují-li se denně na sociálních sítích nebo sledují‑li sdílená videa na YouTube, pak je postaráno o platformu na formování jejich osobnosti.
A co vy – sázíte na důvěru nebo se snažíte svého potomka neustále kontrolovat?
youtube v laptopu

Mezi nejpopulárnější videa, která mohou vaše děti sledovat, patří skeče, storytimes, počítačové hry, parkour, parodie na videa, make-up tutoriály nebo hauly. Pokud jste některým slovům nerozuměli, tak jde o krátké zábavné scénky, vtipné historky z vlastního života, sportovní aktivitu spojenou s překonáváním překážek, návody na líčení nebo předvádění nakoupené kosmetiky, oblečení či elektroniky.
Vy, kteří jste se o činnost youtuberů nikdy nezajímali, víte alespoň tolik, že spočívá ve zveřejňování vlastních videí na internetu. Mnozí se domnívají, že tito lidé si neškodnou aktivitou poměrně snadno vydělávají velké peníze plynoucí z reklamy, prodeje triček s vlastním potiskem nebo workshopy. Působení youtuberů má však značný dosah. Jejich reakce na dění na internetu, např. vystupování ostatních youtuberů nebo jakýchkoli celebrit, dokáže mnohdy vyvolat davovou hysterii.
Youtubeři mají zkrátka moc nad lidmi a k moci patří vždy odpovědnost. Záleží na morálce každého jednotlivce, jak svoje názory na veřejnosti prezentuje a zda si svůj závazek uvědomuje. Čím mladší je odběratel, tím více musí prezentující přihlížet k nedostatku jeho zkušeností a kritického myšlení.
youtube ve smartphonu
Sympatická je snaha některých youtuberů o šíření informační gramotnosti. To je způsob, jak se naučit ověřovat důvěryhodnost informací z internetu. Zdaleka se netýká jen dětí. Záplava informací, která se na nás valí z internetu, je nemocí naší doby, a zkušenost s virálními zprávami a videi nebo online šířenými dezinformacemi má asi každý z nás.
A pro naši mediálně neustále zpracovávanou mysl budou odlehčením vtipné komentáře k aktuálnímu dění či špičkování o politických špičkách, které mají renomovaní youtubeři v popisu práce.